Monday, September 8, 2008

misi dan visi baru ...

... jumaat lepas aku menghadiri majlis suai kenal dengan ahli lembaga pengarah yang baru ... sejak pemerintahan negeri diambil alih baru2 ni ... maka jumaat ari tu ... mungkin mengambil berkat penghulu segala hari ... ari tu aku memandu sendirian ...6.30 am aku dah keluar rumah ... tiba kat HQ jam 8.20 am ... rasanya masih awal lagi ... majlis mula jam 8.45 am ... sebenarnya aku rasa janggal bila ke HQ sendirian ... walaupun dah lama berkhidmat tapi entahlah ... perasaan janggal tu macam dah sebati lak ...
... majlis kat tingkat 3 ... masa menapak ke lif ... aku disapa oleh seorang staff ( ... kenal tapi x mesra ) " staff cawangan pun dijemput ke ? " ... eleh ! kalau x jemput memang malas aku nak datang ... apalagi dalam bulan pose ni ... jangan le buat lawak bodoh tu ... so bila majlis bermula aku dapat hanya ada 4 staff dari luar ... erm ! kiranya aku ni termasuk dalam senarai ' mereka yang terpilih lah kan ' ...
... serba ringkas itulah nilaian yang dapat aku gambarkan sepanjang majlis berlangsung ... nampak macam dilakukan dalam suasana yg x dirancang atau tergesa2 ... hanya rasanya kali ini lebih balance antara lelaki dan wanita ... mungkin sebab diterajui oleh kaum hawa ... dan ada variasi dari segi kaum ...
... ucapan serba ringkas dari Pengerusi baru adalah Exco Pendidikan dan Pendidikan Tinggi ... beliau lebih fokus kepada misi dan visu untuk menjadikan lib sebagai tempat yang rugi kalau tidak dikunjungi ( ... mudah-mudahan tercapai ) ... dan disentuh juga beberapa perkara yang dilaksana ... so kena tunggu seterusnya ... tabuh sudah dipukul ...

* sebelum balik sempat gak berbincang dengan ' boss ' berkaitan beberapa isu ( ... tapi maaf le sebab kena off rekod ) ... tapi sepanjang perjalanan kembali ke daerah ... aku tidak henti berfikir .. berfikir .... dan berfikir ....

No comments: