Saturday, September 13, 2008

amaran atau ugutan ....... ?

.... semalam semua p'khidmatan dari daerah tempat aku bertugas bermesyuarat ... nak kata tergempar x jugak ... sebab pengisiannya hanya perkara2 yg pernah diperbincangkan sebelum ni ... masa aku sampai semalam semua staff dah ada ... rasanya segan gak atas kelewatan ni ... tapi rasanya aku x lewat sebab aku dimaklumkan mesyuarat bermula 10.00 pg ... mungkin mereka2 tu yang tercepat ... terpaksa pulak dok kat sebelah pengerusi .... kalut betul !
... ada beberapa perkara penambahbaikan yang aku anggap biasa2 jer ! ... bila soal disiplin dan etika p'khidmatan diperkatakan ( ... difokuskan lebih pada p'khidmatan desa ) aku x pasti apakah ia bersifat amaran atau ugutan ... aku tau mereka semua tu bersyukur sangat2 sebab dapat jawatan tetap ... lagipun mereka dah bertapak lama dalam memberi p'khidmatan pada masyarakat ... impaknya pada masyarakat pun jelas ... kalau lib x dibuka maka akan ada komplen ... ini menunjukkan p'khidmatan yg mereka beri berkesan ...
... aku pasti mereka pun berusaha untuk buat sebaik mungkin ... memberi tekanan dengan tidak memberi sokongan untuk pengesahan jawatan atau menghadapi tindakan ditukar ... bukan penyelesaian ... dari dulu lagi aku paling anti kalau diberikan kata dua ... bimbingan dan pantauan berterusan adalah lebih berhemah dan kami yang ' dibawah ' ni akan rasa lebih dihargai serta bersemangat untuk berkerja ...
... jangan semaikan perasaan takut dan benci ... kita sesama manusia perlu saling lengkap melengkapi antara satu sama lain tanpa mengira status jawatan ... !

* aku akan tetap disini .....

No comments: