Tuesday, March 23, 2010

aku takut terlupa ...

aku belek2 buku perintah am
dan aku selebek jugak fakta2 mengenai perpustakaan
dan ini bukanlah kali pertama
dan bukan jugak kali yang terakhir ... mungkin
pelbagai kaedah dicuba
agar apa yang aku baca tersemat kemas
di segenap ruang kotak fikir ku
semua ini demi exam
aku benar2 takut
yup ... !
aku takut terlupa


akhir2 ini ...
aku sering bernostalgia tentang dia
saat aku dipeluk manja
ketika rambutku disisir
aku sering teringat
tika dia menemani aku menelaah
sentiasa ada di saat amukan gelora di jiwa
biarpun dia bukan sesiapa
tapi ...
dia amat bermakna dalam hidup ku
dipanjat doa ke hadrat Ilahi
kekalkan ingatan ku pada dia
dia ... Ibu ku
sesungguhnya aku takut ...
aku takut terlupa !

* ... semoga aku sentiasa ingat pada Nya .

No comments: