Thursday, March 4, 2010

mencari satu titik ..

... adakalanya aku fobia nak berkata-kata ... sebab banyak sangat yang salah atau tersalah memahami maksud yang ingin aku suarakan ... agaknya salah aku jugak sebab kurang memahami apa yang tersirat dan berselirat ... maaf ... maaf ... dan maaflah ! itu lah yang mampu aku suarakan

... nape ek ! setiap kali aku menyuarakan apa aku rasa ... pasti akan menimbulkan kontroversi atau spekulasi yang akhir akan buat aku pening lalat dan rasa bersalah ... hish ! hari ni pun aku dah bikin sikit kecoh ... alahai ! aku dah salah cakap lagi ke ?

... dan hari ni jugak ... aku dengar pelbagai cerita ... tapi aku malas nak bersuara atau bagi pendapat sebab aku ngeri akan bikin kecoh lagi ... huhuhuhu !

... so hari ni aku dah siap kan jadual tugas dan senarai tugas kekawan yang lain untuk penilaian pen. peg ... apa pun keputusannya selepas itu aku dan kekawan ikut jer ...

... sebenarnya aku masih lagi mencari satu titik persamaan untuk dijadi tunjang dalam menjalankan tugas ... sebab dulu kat ofis lama hanya ada 3 staf jer ... la ni kat ofis baru ada 6 staf termasuk pen. peg ... dulu aku akan buat apa yang aku fikirkan baik untuk memberi perkhidmatan kat pengguna ... la ni aku kena bincang dulu dengan kekawan pastu serah kat pen. peg untuk buat keputusan ..

... apa pun masih terlalu awal menilai setiap dari kita ... al maklumlah setiap orang punyai perangai yang berbeza ... tapi aku percaya akan satu titik persamaan antara kami ... biar masa menentukan ... lagi pun aku dan kekawan x tau sampai bila akan berada kat sini ... sampai bersara ke atau akan berhijrah lagi ...

* ... buat kekawan yang mungkin saat ni melalui apa yang rasa ... percayalah akan ada satu titik yang akan menyatukan ... !

3 comments:

Ainraihan said...

kak mis doa raihan harap biarlah kita bertugas kt library ini sampai keakhir hayat perkhidmatan kita. Tak sanggup rasa ye utk ke mana2, letih jd ye, emosi tak stabil, kalu btukar sll mau jgk nanti order satu katil kt hospital terapi jiwa huhuhu...

anggerik said...

kak...sesungguhnya bila butir bicara itu ada kebenaran sukar untuk orang menerimanya..manusia hari ini tidak suka mendengar kebenaran..tapi mereka lebih suka kepura-puraan...

kesturi said...

salam ainraihan ...

...harap2nya gitu lah tapi siapa lah kita kan ... kena siap sedia mental & fizikal ... mcm nk gi berperang jer ... hehehehe