Wednesday, March 3, 2010

kalau lah ....

... pagi tadi aku dan kekawan kat ofis ni hadir untuk sesi bual bicara buat kali pertamanya dengan pen.pegawai ... sejak jejakkan kaki sepenuhnya pada 23 feb lepas ... memang x de peluang pun nak bincang pelbagai perkara berkaitan tugas ... asyik sibuk belajar berkaitan dengan sistem jer ! ... so hari ni baru le dapat berbincang ... memberi pandangan dan meluahkan apa yang tersirat kat hati masing2 ... tapi x tau lah samada yang terluah tadi tu lahir dari kalbu atau x ... hanya Allah tahu kan !

... tapi sebenarnya aku bukan lah nak menulis tentang apa yang dibual bicara tadi ...

... cuma terfikir semalam masa drive balik dari ofis ... rasa sekejap sangat dah sampai rumah ... 10 minit dah sampai ... x sempat nak layan perasan pun ... ! aku teringat dan terfikir ... kalau lah ... kalau lah ... kalau lah .... bla.. bla ... bla ...

... kalaulah itu ... kalaulah ini ... kita memang selalu terfikir atau berfikir atau terpaksa fikir dengan mengunakan istilah kalaulah ! ... yup ! kalau lah !

... aku pun tefikir jugak kalau lah aku masih bertugas kat ofis lama ... selama 15 tahun lepas berapa banyak lah masa yang terpaksa aku habiskan di perjalanan untuk pergi dan balik ofis ... tapi semua tu ada hikmah tersembunyi ... sekurang2nya memahirkan aku dalam pemanduan kereta ... lagi satu aku lebih fokus pada kerje dan masa ... ! hingga kini minda aku masih lagi bagai kan telah diset untuk bangun seawal 4.30 pagi ... !

... hari ni aku membayangkan kalau lah aku dapat menyelami hati2 kekawan yang kena berhijrah tempat tugas ... dan mereka2 yang masih stay kat tempat sama ... apalah yang ada dan bergelojak kat jiwa mereka kan ... apakah mereka pun sejiwa ... serasa dan segelora dengan apa yang aku rasakan saat ini ...

... buat semua yang masih terasa disebabkan hijrah ni ... sabarlah dalam hadapi cabaran ni !

... kalaulah ... aku dapat selami dihati korang ... !

5 comments:

anggerik said...

kak hanya mereka yang pernah alami @merasai rintihan ragam manusia mereka akan lebih megerti...

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

teringat saya lagu anita serawak "kalau berkalau"...

:-)

Ainraihan said...

heheheh kak mis kalau lah.... kita dpt tukar bangunan baru library daerah sabak bernam ni kn bagus gelak ok ... gelak guling2

kesturi said...

salam anggerik ...

... kat mane2 pun cabaran tetap ada .. kena usaha lebih dab bersabar lah !

:-)

kesturi said...

salam sifu ..

... saya pun teringat lagu tu jugak ! tapi x leh nak 'berkalau ' selalu ... boleh jadi kacau bilau hidup ! ...sekali2 tu x pe kut sifu !

:-)


salam ainraihan ...

... kalaulah kita boleh tukar semuanya ? ... hehehe jom kita tukar ...tukar sikap & upgredkan minda ... boleh gitu ...
caiyo !

:-)