Wednesday, March 17, 2010

seadanya ...

... malam tadi terima call dari classmate zaman sekolah menengah dulu ... yang baru tahu aku dah berhijrah tempat kerje ... itupun setelah dia baca blog aku ni ... rasanya dah hampir sebulan aku kat bertugas kat daerah ni ... baru dia perasan aku dah berpindah ... katanya dia lambat dapat maklumat gara-gara internet kat rumahnya ada masalah sikit ... apapun aku terima jugak lah ucapan " ... tahniah lah sebab dah dapat balik ke daerah sendiri " walaupun dah agak basi ! huhuhu ...

... cuma aku nak dia tahu yang pertukaran aku ni bukan lah atas permohonan tau ... tapi arahan ! memang aku pernah mohon untuk bertukar 6 tahun lepas ... x berjaya pun ... so jangan tanya apa kabel aku guna lak ... sebab pertukaran ini x melibatkan orang dalam atau orang berpengaruh ... lagipun perkhidmatan aku x sama dengan perkhidmatan guru ( jawatan yang dia sandang ) ...

... sebenarnya hingga saat dan ketika ini ... aku masih lagi belajar ... belajar dan belajar ... banyak sangat perkara yang perlu aku belajar dan lalui ... mungkin termasuk dalam kategori belajar sepanjang hayat kut !

... sesekali tu adalah aku teringat jugak kat ofis lama aku tu ... biasalah dah bertahun kat sana kan ... bak kata orang " tempat tergelincir lagi diingat ... inikan pula cari rezeki kannn ! " ... ada gak user2 dari lib lama yang call dan terkejut bila tau aku pindah ... ye lah sebab mas nak pindah dulu pun aku x sempat nak buat mengumuman ... lagipun diorang kata aku x macam orang nak pindah pun ... !

... aku pun x lah teruja sanagt atas perpindahan ini ... tapi jauh disudut hati sejuta kesyukuran aku panjat kepada Allah .

... yang penting aku x kan buat perbandingan atas apa jua yang telah aku tinggalkan dan yang kini aku hadapi ... sesungguh aku ambik jalan tengah ... jalani dan lalui segala dengan seadanya !

*... seadanya !

No comments: