Tuesday, October 21, 2008

kekadang tu ...

... sejak akhir2 ni aku lebih banyak berfikir dari bersuara ... kekadang tu ia bagaikan satu simpton baru dalam hidup aku ... aku pun x pasti samada ianya membawa lebih kebaikan atau menyumbang lebih kepada keburukan ... imbau kisah lama sering buat aku menangis ... sering aku menangis tapi hanya dalam hati ... aku cuba gak untuk mengalirkan airmata tapi x boleh ... kata seorang teman " menangis dapat melegakan tekanan " ... " atau luahkan kat seseorang yang rapat dengan kita " ... aku tercari2 wajah yang boleh aku anggap akrab ... tapi entah lah ... macam x de jer !

... minggu lepas aku x terasa sangat sebab sibuk dengan persiapan majlis raya kat lib daerah ... walaupun ketika tu aku x le sesihat seperti biasa ... buat aku lupa pada banyak perkara lain ... mungkin gak suasana berbeza dan pemikiran yg sealiran lagipun banyak benda yg dirancang dilakukan tanpa berkira ... dilakukan dengan ikhlas bagi menjayakannya, hanya aku agak terkilan kerana kurangnya surport dari daerah aku sendiri ... rasa x tercapai hasrat mengeratkan silaturrahim ... aku memahami dalam situasi ekonomi la ni ... semua orang berusaha mengekang ekonomi ... sebenarnya samada menyumbang atau tidak ... kehadiran semua memang dialu-alukan ... aku selalu berharap ini kali terakhir keterlibatan aku dlm menganjurkan majlis raya ... dan selalu gak aku mungkiri ... selalu begitu ... sebab saban tahun ... aku ternnti2 suara yg sudi menawarkan diri tapi x de yg berminat ...

... ari ni aku diburu kesibukan lagi ... semua gara2 kesilapan orang lain ... kekadang tu aku sedih bila kebaikan yg dicurah sering mendatangkan masalah kepada aku semula ... atas kelalaian orang lain ... natijahnya aku terpaksa pikul ... sering begitu ... kerapkali begitu !!!

* selalu ingatkan diri sendiri " dugaan ini akan lebih mendekatkan aku kepada Allah "

2 comments:

anggerik said...

kak...tabahkan hatimu menghadapi dugaan..di sekeliling keta ada seribu satu ragam...kak hnya pada Allah je yang tempat paling layak dan selamat keta curahkan perasaan keta bukan pada sahabat atau sebagainya...insyallah pasti kedamai dan kekuatan akan lahir dalam dirimu...

anggerik said...

titipkan serpihan seperti siti sarah...
tabahkan jiwa batin mu setabah umi nabi Ismai,siti hajar...